De ce Barcelona?

Ideea de a merge în Spania e foarte veche. Mie îmi plac foarte mult toate țările mediteraneene. Încă de acum 10 ani când am ajuns prima oara la Marea Mediterană mi-am promis să vizitez toate țările ce o înconjoară – da, știu – sunt multișoare însă timp e; cel puțin așa sper.

Laura își exprimase acum vreo 2 ani jumate dorința de a vedea Barcelona însă nu s-au aliniat planetele înainte. Așadar, primăvara asta am zis: Barcelona e următoarea destinație.

Desigur, nu puteam lăsa acasa mascota familiei – pe Pingu – așa că l-am băgat în trollerul de călătorie.

Cazare

Fiind un oras mare am decis sa stam 4 nopți și cel mai la îndemână pentru noi a fost să căutam pe AirBnB. Căutam ceva până în £35 pe noapte la care se adăugau comisioanele siteului, deci hai să rotunjim maxim 40.

£34.22 x 4 nights = £136.88

Cleaning fee £17.11

Service fee £23.83

Total £177.82

Doream o locație cât de cât centrală deoarece eu și Laura suntem genul care preferă să ia orașul la pas să exploreze și să simtă pulsul locului. În plus, voiam ceva la 10, 15 minute de mers până la o stație de metrou pentru că voiam să ajungem ușor spre locuri de vizitat ceva mai depărtate de centru.

Am găsit o cameră ce părea foarte faină în orașul vechi, în cartierul El Poble-Sec (zic părea și am să vă povestesc mai jos de ce).

Ziua 1

Povestea cu cazarea e una interesantă însă mi-aș dori să fie singulară și pe viitor să fie totul clar și plictisitor. Pe scurt, proprietarii Rob și Reba ne dau întâlnire la ora 12:00 la cafeneaua 365 de lângă. Noi ajungem în aeroportul din Barcleona pe la un 9:30 și dăm să sunăm să spunem că ”estamos aqui”; nimic… Zic, las ca vede că am sunat și ne sună acuși.

Ieșim de la metrou la stația Paral-El din apropiere și dă-i căutare de cafenea – eu geograful m-am pierdut; noroc de Laura că zărește cafeneaua – ceasul era 12:20. Ne conectăm la wireless la cafenea și bagă mesaje – să vezi că am primit țeapă, zice nevastă-mea. Păi cum, pe Airbnb?

După vreo oră spaniolă vine o cucoană – zic: Reba? Zice, No, Reba is my boss – her husband, adica Rob, a avut accident de motocicletă. Bine, nu e țeapă, am trecut peste asta, hai la apartament.

La apartament nu am avut țeapă, ca să fiu darnic voi spune semi-țeapă. Zic, lasă că trecem peste, adică peste pereți murdari, geam cu vedere spre casa scării și nema lumină naturală directă, curățenie ce s-a făcut după ce intrasem în apartament (dar banii fură luați înainte de drăguțul site) și așternuturi puse după. Frumos totuși că ne-au returnat 40 de euro și ne-au dat o sticlă de vin roșu pe care am consumat-o eu întrucât Laura nu avea voie de alcool perioada aia (sau ceva de genul).

Laura zice hai să mergem să mâncăm ceva pe aici, ceva spaniol – intrăm într-un restaurant de familie mic, non-turistic: Laura își ia o supă de pește și eu paella. Rezultatul: supa Laurei avea ceva oase iar paella mea avea orezul crud – așa îl facem aici în Spania… Bă nene du-l și baga-l în cuptor că e crud, săracul.

Dar am gândit pozitiv, ne-am zis: nu pot merge toate pe dos, hai să vedem orașul, să ne plimbăm.

Și am mers toți 3 la plimbare în apropiere de port și în parcul ”Jardin del Mirador” (mă rog, noi doi am mers că pingu a stat cuminte în rucsacul meu, cu nasu scos în afară).

Laura și-a exprimat fericirea de a ajunge în orașul din capul listei ei printr-o serie de foto de săritură (există așa ceva? nu sună rău…).

Eu am stat cumincior la poză.

În continuare, plimbarea noastră ne-a dus pe dealul parcului de Montjuic, unde am avut parte de două surprize foarte plăcute: 1. am descoperit o mini-grădină botanică și 2. am descoperit Hotelul Miramar, emblematic pentru Barcelona.

Seara s-a încheiat mergînd spre Fântâna Magică din Montjïuc. Din păcate, noi nu am avut parte de spectacolul muzical și vizual deoarece în acea perioada programul era doar cîteva zile pe săptămână. În schimb, am avut parte de un concert live la pian electric pe esplanada Muzeului Național al Cataluniei. Am luat metroul de la Pl. Espana și la apartamentul nostru drag.

Ziua 2

Dacă ziua dinainte fusese înourat și friguț, din ziua a doua vremea a fost superbă. Am făcut planul în seara înainte; am hotărât să mergem să vedem Castel Monjuic – un loc încărcat de istorie atât pentru provincia Cataluna cât și pentru Spania. Aparte de cultură și istorie, dealul Montjuic oferă panoramă superbă către port și oraș iar eu sunt atras de coline, dealuri, munți, înălțimi în general.

Sagrada Familia undeva în fundal – abia aștept să ajung acolo
Au și ei Hora Unirii – la ei se numește Monument a la Sardana
Am mai văzut tunuri însă ăsta e wow…
Barcelona nu e doar un oraș turistic, e și un port foarte mare

Când vizitați Barcelona, vă recomand din plin să ajungeți la Castelul Montjuic, nu doar pt istorie, nu pentru panoramă însă pentru liniștea locului. Din păcate, Laura a fost prea timidă ca să luăm portocale, mandarine – ce o fi fost ele…

de sus, aduce oarecum cu Atena
Doar nu era să-l țin ascuns în rucsac…

După-amiază – Gaudi!

Apropo, am uitat să vă spun – transportul în Barcelona e foarte ieftin (adică eu compar cu Londra pentru că la ora scrierii articolului locuiesc în Londra). Un tichet de 10 călătorii costă 10.5 euro. De pe dealul Monjuic, de lângă Castel Monjuic, am liat autobuzul 150 până la capăt la Pl. Espana – de acolo am schimbat cu metroul până la stația Alfons X. Inclus în biletul de intrare în Parc Guell e și autobuzul de legătură. Pare complicat în descriere însă practic cu totul am făcut cam o oră.

Așadar Parc Guell.

Trebuie să recunosc că între mine și Laura, ea a fost mult mai entuziasmată despre Parc Guell, mă refer înainte de a ajunge acolo. Vorbea doar de clădirile ei de ”turtă dulce”. Ar trebui să spun ce e și cu Parcul Guell; ideea e cam așa: acum foarte mulți ani, pe când Antoni Gaudi era doar un tânăr arhitect (după tot ce am văzut nu cred să fi fost ”doar” orice…) a cunoscut un om de afaceri pe nume Eusebi Guell. Acest Guell a fost impresionat de imaginația lui Gaudi astfel că i-a fost clientul nr.1 și omul care i-a finanțat lucrarea la acest parc. Cum arată? Pozele de mai jos vorbesc de la sine.

Toată Barcelona e plină de steaguri de separare teritorială – LIBERTAS PRESOS POLITICS! o fi bine, o fi rău?

Ziua 3 – Palau Guell, clădirile lui Gaudi, Arcul de Triumf, El Monumental și Sagrada Familia

Prima parte

Vremea a fost din ce în ce mai bună. O adevărată plăcere să luăm orașul la pas, să descoperim locuri, să ne relaxăm și să uităm de muncă și de restul.

Ne-am trezit fără a ne grăbi să vizităm un loc anume; știam că avem bilete să vizităm Sagrada Familia după ora 18:30 așa că aveam toată ziua să descoperim locuri din Barcelona. Am creionat un traseu în mare, care ajungea în Placa de Sant Jaume, Parc de la Ciutadella, Monumental și casa Bartho & Milla.

După foarte scurt timp vedem pe harta Palau Guell. Hmm, parcă cunoscut numele… Laura zice: pare interesant de văzut – coadă la bilete nu era așa că hai să intrăm. 2 bilete a 12 euro de căciulă, primim device-ul ce ne informa despre ce era în fiecare cameră în funcție de numărul de pe perete și iată-ne în primul obiectiv al zilei.

Primul lucru care mi-a venit în minte este Castelul Peleș. Cam același grad de lux și calitate însă nicidecum opulență. Diferența este că Palau Guell este o locuință a unui om de afaceri, plătit din buzunarul propriu. Ce a făcut Gaudi fiind la început de carieră – amprenta sa – wow…. omul a fost un geniu. Palau Guell nu e printre cele mai vizitate obiective din Barcelona însă impresionează cu siguranță.

În continuare, am mers către Placa de Sant Jaume – un loc simbolic pentru Barcelona căci acolo se află Palatul de Justiție și e locul unde separatiștii catalani se adună să protesteze. Turistic, poate nu e ceva deosebit însă e în nota orașului, și-anume frumoasă.

Au urmat câteva ore pentru geograful din mine și curiosul din Laura. Am descoperit arhitectura frumoasă a orașului pre sau post Gaudi.

Cea mai îngustă clădire văzută de mine vreodată
Gaudi din nou – știu că tot vorbesc la superlativ însă e una din cele mai frumoase fântâni văzute.

La aproximativ 10 minute de parc e Arcul de Triumf contruit în 1888 ca poartă de intrare pentru expoziția universală (cât mi-aș dori să se mai organizeze și acum în lume: așa au apărut clădiri emblematice în lume). Personal, mi-a plăcut stilul pur iberic – cărămida deocrativă îi dă un aspect aparte.

De la arcul de Triumf am mers pe jos către Place Cataluna, considerat kilometrul 0 al orașului și Passeig de Gracia – un bulevard cochet ce adăpostește atât case ce au aparținut bogaților de acum un secol cât și magazine ale unor branduri de lux.

A doua parte – El Monumental și Sagrada Familia

Seara, după vreo 2 ore de mers prin Cartierul Eixample – cel unde străzile sunt perpendiculare iar traficul e organizat in sensuri unice (mereu m-a fascinat zona asta a Barcelonei), am ajuns la El Monumental. Era pe listă pentru că reprezenta o premieră – o arenă de coridă. Spre surprinderea noastră, când am ajuns eram singurii vizitatori – nici măcar prețul de 4 euro intrarea nu atrăgea vizitatori. Poate ghinionul său e de faptul că e la o aruncătură de băț de Sagrada Familia. Însă mna, oameni și preferințele lor… Mi-ar plăcea teribil într-o zi să văd o coridă, însă una unde nu omoară taurii.

Sagrada Familia

Un loc, o biserică, un simbol, o capodoperă.

Nu o voi descrie pentru că e arhicunoscută. Voi spune doar atât: pentru mine a fost o revelație, o lecție binevenită de artă, de echilibru, de inspirație și de spiritualitate.

Ziua 4 – Camp Nou, Monasterio de Pedralbes și plaja.

Această zi am vrut-o mai relaxantă și cu mai puțin kilometri umblați. Aveam pe listă Monasterio de Pedralbes în dimineață și să mergem să ne plimbăm pe plajă după-amiaza.

Am observat pe hartă că stadionul Barcelonei, Camp Nou, era aproape de stația de metrou Palau Reial, unde rebuia să ajungem pentru mănăstire. Nu m-a impresionat deloc văzându-l pe dinafara și împreună cu biletul de vizitare în valoare de 24 de euro de persoană – motive suficiente cât să ne facem o fotografie și să purcedem spre Monasterio de Pedralbes (nici nu sunt fan Barcelona).

E un sentiment aparte să vezi o carte veche de 1100 ani scrisă de mână.
Oamenii erau mult mai scunzi acum câteva sute de ani.
O liniște care calmează, echilibrează, un loc ce-mi va rămâne mult în memorie

Prânzul, plaja și marea nărăvașă

Am luat autobuzul de la Monasterio del Pedralbes până undeva la 5 min de mers de plajă. Voiam să luăm neapărat prânzul pentru că ne era foame – nu mâncasem mai nimic și se făcuse ora 2. Ne-am uitat pe maps, am văzut 2 aproape și am ales pe cea cu cele mai bune și multe recenzii și-anume: Xiringuito Escribà. Arăta ca o tavernă din anii 70, care nu a fost modernizată de atunci, plină ochi. Intrăm, întreb de o masă de 2 locuri și ne întreabă dacă putem aștepta 15 minute? Mai întrebi, la ce foame avem… Ne așezăm și dă cu ochii pe meniu. Un carton cu 2 părți – am auzit eu că e de bine când meniul e scurt, asta înseamnă mâncare foarte proaspătă. Nu voi mai descrie multe și mărunte și voi spune doar atât: nu e chiar ieftin, nu e nici scump iar desertul este poate cel mai bun mâncat de mine și Laura. Am trecut la desert însă si paella, adusă într-o tavă mare rotundă, a fost foarte delicioasă. Un local ce merită din toata inima o maaaare recomandare.

Spre seară, vremea a început să se strice, norii se adunau iar vântul devenea supărător. Laura a propus ca ultima plimbare să fie la grădina cu cactuși văzută în prima zi. Am luat un autobuz până la poalele dealului Montjuic și am apucat să petrecem ceva timp acolo până să înceapă ploaia. Am mers spre apartament ajungând pe întuneric.

Vă invit să urmăriți montajul video de mai jos pentru că include și alte detalii și aspecte ale escapadei noastre în Barcelona. Sper să vă placă!

Rezumat

Barcelona e un oraș care ne-a rămas amandurora în suflet, un oraș cosmopolitan în care până și blocul de locuințe normal e construit artistic. Spațiile verzi sunt bine întreținute, regăsite în mai toate zonele.

Infrastructura este foarte bine pusă la punct: marile bulevarde au pe centru delimitată pistă de biciclete & trotinete electrice, multe străzi cu sens unic pentru un trafic fluid, trotuare late și încăpătoare.

Bugetul

Cazare – prin AirBnB – £177.82

Biletele de avion total: £171

Tickete de transport Barcelona: 21 euro

Mâncare total (restaurant + aprozar/supermarket): aprox 280 euro

Bilete intrare muzee pentru amandoi (Park Guell 20 euro, Sagrada Familia 34 euro, Palau Guell, 24 euro, Castel de Montjuic 16 euro, El Monumental 8 euro): 102 euro

Suveniruri: 25 euro

Altele neinventariate: aprox 50 euro

Total: aprox 850 euro

Aparatura folosită:

Nikon D500 cu 35 mm f/1.8

YI 4K Action Camera

Softuri folosite: Adobe Photoshop & Adobe Premiere – Laptop MSI

”Natura nu face nimic întâmplător”