Un oraș unde revenim mereu cu plăcere.

Eram în ultima săptămână în Londra când Laura mi-a spus ca prima excursie ce o vom face în România e în Brașov. Mă rog, ea voia să țină asta surpriză însă: 1. eu nu am răbdare și trag omul de limbă și 2. ea nu știe să țină un secret.

Așadar, îi spun lui Lorand, ”ungurul meu preferat”, că vin și că o sa o facă pe-a gazda și ghidul un weekend. Cu Lorand nu mă întâlnisem niciodată personal însă conversam deja de vreo 2 ani pe Messenger – ne-am cunoscut jucând Travian și din acel grup fain de oameni doar cu el am ținut legătura pe mai departe, gândim oarecum asemănător și vă mărturisesc că nu am întâlnit ardelean să vorbească mai mult și mai repede ca el.

Fiind în oraș doar pentru weekend, plecând sâmbătă dimineață din Iași și revenind înapoi duminică seara, știam că nu vom avea timp foarte mult pentru a vizita pe îndelete orașul însă ne era suficient gândul că revedem centrul istoric și luăm contact cu atmosfera orașului.

Transportul

Am plecat cu mașina personală și am decis să mergem prin Oituz – un drum de aprox 5h. cu peisaje frumoase însă cu șosea destul de îngustă și cu multe curbe pe porțiunea Onești – Oituz.

Cazarea

Deoarece nu știam exact dacă plecăm de vineri sau sîmbătă am așteptat rezervarea până joi seara când majoritatea pensiunilor erau ocupate pe weekend. Am reușit să găsim o pensiune în centru, la distanță mică de mers până la principalele obiective turistice și care să aibe o cameră faină, cu un raport preț/calitate bun (ținând cont că am rezervat-o cu nici 48 de ore înainte).

Casa Marieta – click pe nume pentru detalii Booking.com

S 13 iul– D 14 iul – Preț 200 lei

Ziua 1

Am ajuns pe la ora 2 în Brașov, ne-am cazat, împrospătat și am ieșit să mâncăm. Lorand mi-a recomandat ”La Ceaun” și mă bucur pentru asta căci mâncarea a fost delicioasă.

Voiam inițiam Fasole în pâine însă am ales un Bulz Ardelenesc; Laura și-a luat un fel de tochitură cu branză și ochiuri. De băut, am ales o bere locală: Zăganu. Laura și-a luat un fel de cornată ce nu i-a plăcut prea mult și am ajuns să facem schimb.

Începem să mâncăm, când începe o ploaie serioasă, din aia cu stropi foarte mari. Cum masa noastră de la terasă nu avea umbrelă deasupra a trebuit să o tragem sub umbrela principală înghesuind un grup de francezi.

Trebuie să menționez atenția pentru clienți a angajaților restaurantului exprimată prin aducerea de pături de lână femeilor și păhărel cu țuică tuturor. De asemenea, nu au lipsit scuzele de rigoare pentru situație. Așa da!

La ora 16:00 ne întâlnim cu Lorand și iubita sa, Iza și cum era finala de la Wimbledon dintre S. Williams și S. Halep am mers la un local irlandez la nici 100 m distanță de restaurantul unde am luat pranzul. Faptul că Simona a câștigat categoric a făcut sămbăta noastră în Brașov și mai frumoasă.

A plouat toată seara însă asta nu ne-a oprit să ne plimbăm toți 4 prin centru și apoi am purces agale spre Cetăţuia de pe Strajă, unde, chiar și pe vreme urâtă, ai parte de o panoramă frumoasă (ar fi superbă dacă ar tăia puțin din vegetația crescută sălbatic).

Ziua 2

Deși planul era să ne trezim mai dimineață ca să vizităm centrul istoric înainte să apară turiștii asiatici, până la urmă am terminat de luat micul dejun la o terasă în Piața Sfatului pe la 10:00.

Am mers spre Turnul Negru și Turnul Alb de unde am admirat Biserica Neagră și restul clădirilor vechi din centrul istoric și am reușit să fac și o panoramă cu Dealul Tâmpa pe fundal. Desigur, nu a lipsit o mică sesiune de portrete pentru Laura. De acolo am mers spre Poarta Ecaterinei și Strada Sforii pe care nu o văzusem la vizitele anterioare. Au fost câteva ore relaxante și plăcute continuând cu prânzul luat cu Lorand și Iza la un local cu specific italian și cum ne obișnuise în prima zi, ploaia a venit cu aceeași intensitate.

Brașov, mulțumim de găzduire și pe curând!

P.S. Locurile sunt frumoase când sunt lăsate curate!